Monday, April 12, 2021

COVID-19 VACCIN AŞI

Geçen hafta bizim evin yakınındaki Stockholms Mässan Fuar merkezi önünde yürüyüş yaptık… Pandemi yüzünden kapalı olan Fuar merkezinde Üniversitenin Karolinska Hastanesi dev bir aşı merkezi kurmuş. Kapıdan girip kimliğimi gösterdim, ne aşısı yapıyorsunuz?” diye sordum. Danışmadaki bayan: “Astra Zeneca ve Biontech-Pfizer, ama sizin randevunuz görünmüyor, sıranız da gelmemiş” demişti.

Bugünkü yürüyüşümüzün sonunda akşamüstü saat beşe çeyrek kala yine Fuar merkezine gittik. Şansımı bir daha denedim. Görevli bayan kimliğime baktı ve “sıranız gelmiş, alerjiniz var mı?” diye sordu. “Bazı penisilinlere var” dedim. “Tamam, şu karşıdaki hemşireye gidin” dedi...

Stockholms Mässan - Copyright © 2021 All rights reserved - Tüm hakları saklıdır

Komşuları Finliler ve Norveçliler tarafından "Pandemide pasif davranıp, Avrupa'nın nüfusa (10.5M) oranla 3. en yüksek (14bin) ölüm vakasına neden olduğu için eleştirilen İsveç Sağlık Kurumu, bu sefer cömert davranmış ve kocaman fuar merkezine 20 aşı masası kurmuştu. Etrafta hemşireler ve doktorlar geziniyor, ama saat beşe yaklaştığından aşı yaptıran bir iki kişi kalmıştı.  

Aşı yapılan masaya giderken düşündüm: inşallah Astra Zeneca değildir, çünkü o aşının etkisinin %76 olduğu ve seyrek de olsa yüzbinde 2 kişide kan pıhtılaşmasına neden olduğunu okumuştum. Hemşire hanım, bugün elimizde kalan aşılar Biontech-Pfizer dedi ve aşıyı yaptı. “2. doz için size 5 haftaya SMS yollanacak. Aşıdan sonra 15 dakika dinlenmek için yandaki salona geçin” dedi.                               

Saat 16:55 idi ve hemşirelerin "elimizde 3 aşı kaldı” dediğini duyunca “bizim hanım dışarıda beni bekliyor, ama onun sırası henüz gelmedi” dedim. Şişman bir teyze: “ben doktorum, paketi açılmış aşı boşa gitmesin, çağırın hemen gelsin” dedi. Böylece hanımefendi de sürpriz bir şekilde aşısını oldu. Kalan aşıları personele ve Fuar merkezi önünde müşteri bekleyen bir taksi şoförüne yaptılar. Çok şükür bu aşı işimiz de böylece yoluna girdi.

Darısı henüz aşısını olmayan yakınlarımıza!

 Copyright © 2021 All rights reserved - Tüm hakları saklıdır

No comments:

Post a Comment