Tuesday, March 2, 2021

KAROLINSKA HOSPITAL 3.12.2020 - 06:10

                             

PULSE OXIMETER

Helsinki'den 30 yıllık dostum Dr Yavuz beyin tavsiyesi üzerine nabız ve kandaki oksijen doygunluğunu ölçen Oximetre cihazı aldık. 2 saatte bir parmağımıza takıp ölçüyoruz. Oksijen % 95-99 iyi, ama 94'ün altına düşerse acil hastaneye gitmek gerekiyor. Sağolsunlar Yavuz beykardeşimiz ve eşi Dr Päivi hanım her gün arayıp "Sabah vizitesi: ateş, tansiyon, nabız ve kandaki oksijen yüzdesi" bilgilerimizi aldı ve önerilerde bulundu.

FİLM KOPTU

Dün gece eşimin ateşi 39’a yükselince saat 04’te kalkmış salonda oturup kendi kendine söyleniyormuş. Derin uykudan uyandım, telaşla kalktım ve onun haline üzüldüm. Ona bir bardak su ve paracetamol verdim ve tuvalete girdim. Film burada koptu. Banyoda bayılıp yere düşmüşüm... Birkaç dakika ses çıkmayınca hanım ve onun feryadına uyanan oğlan beni yerden kaldırmışlar, ama bir daha düşmüşüm. Zorla beni sürükleyip yatağa uzatmışlar. Kendime geldiğimde başım ıslaktı, oluk gibi kan akıyordu. Hiçbirşey hatırlamıyorum.

Copyright © 2021 All rights reserved - Tüm hakları saklıdır
            

ÜNİVERSİTE HASTANESİ ACİL SERVİS

112’den Ambulans geldi, başınızda 4cm boyunda derin yarıklar var deyip Üniversite Hastanesine götürdüler. Yattığım odanın kapısına üzerinde Covid-19 yazan bir kırmızı bir kağıt yapıştırdılar. Herkes maskeli, siperlikli. Polonyalı Doktor beni muayene etti, ateşiniz yüksek ama ciğerlerinizde sorun görünmüyor, önce başınızdaki yarıkları dikelim dedi. Doktor, Mardinli süryani hemşire Gabriella ile beraber sabahın 05’inde yama diker gibi kaşımın üstünü diktiler. Sonra bayılma nedenini saptamaya çalıştılar. EKG, kan tahlili ve çatlak var mı diye bilgisayarlı tomografi çektiler. Sonuçlar normal, ama isterseniz bayılma nedenini araştırmak için bir gün gözlem odasında kalın... Çok teşekkür ettim ve 8 saat kaldığım hastaneden Uber taksiye binip eve geldim. Bizimkiler başımdaki dikişleri görünce şaşırdılar.

REMDEVİSİR'İN GARANTİSİ YOK

Ben evde biraz dinlenip kendime gelince, hanımın nonstop durmadan devam eden 39 derece ateşi için Hastaneye telefon açtım. Bugün ilk semptomdan sonra 9.gün, gelebilirsiniz dediler. Hastanede dışında 1 saat sıra bekledikten sonra astronot gibi giyinmiş hermşireler bizi içeri aldılar. Afgan doktor, hanımı muayene etti. Coronayı biraz ağır geçiriyor, ama akciğerleri temiz; yakında iyileşme bekliyorum dedi. Gerekirse duble paracetamol alabilirsiniz, birkaç güne iyileşme olmazsa gelin, gerekirse yatırırız dedi. Ağır hastalarda ne ilaç kullanıyorsunuz diye sordum. Ağır vakalarda Ebola virüsünde kullanılan Remdevisir verebiliriz, ama onun da etkisinin tam garantisi yok, İyi akşamlar dedi. 

COVİD-19 BUGÜN 12.GÜN

12.Gün: Çok şükür, son iki gündür o çekilmez başağrısı azaldı, ateş düşmeye başladı. Dün ilk defa normal kahvaltı yaptık. Hastalık süresinde hanımla ikimiz ikişer kilo kaybetmişiz. Koku duygusunu biraz almaya başladık. Bende arka arkaya 2-3 defa gelen tuhaf bir kuru öksürük başladı. Corona diye anılan Covid-19 virus hastalığından kurtuluyoruz, inşallah!

Geçirdiğimiz hastalık sürecinde bizi arayıp soran tüm yakınlarımıza ve dostlarımıza teşekkür ederiz. Bize moral verdiniz. Hastalığımızı öğrenip ilgilenen Dr Volkan beye ve Örebro Üniversitesi hastanesinden Dr Mustafa beye de müteşekkiriz. Sağolun varolun!


Copyright © 2021 All rights reserved - Tüm hakları saklıdır

No comments:

Post a Comment